صداقت تحصیلی

یکپارچگی تحصیلی پایه‌ای است که ما بر بستر آن برای آموزش، یادگیری و تحقیق در اسما قرار می‌دهیم. این امر مستلزم آن است که دانش‌آموزان و کارکنان با خود و دیگران صادق، راستگو و منصف باشند، نسبت به تصمیمات و اعمال خود و دیگرانی که با آن‌ها کار می‌کنند یا راهنمایی می‌کنند احترام بگذارند و مسئولیت پذیر باشند.  
صداقت آکادمیک سنگ بنای آموزش در اسما است که نیاز به همه جنبه های سیستم آموزشی دارد که با هم کار کنند. ایجاد، تشویق و حفظ فرهنگ یکپارچگی در کلاس‌های درس که دانش‌آموزان می‌توانند فراتر از مطالعه وارد زندگی کاری خود شوند. 
اسما یک رویکرد آموزشی و ترمیمی برای یکپارچگی آکادمیک اتخاذ می کند، یک گفتگوی سالم، تبادل نظر و شبکه پشتیبانی را تقویت می کند که به اساتید و کارکنان کمک می کند تا در کار خود صداقت را توسعه دهند و نشان دهند.
 
صداقت آکادمیک پایه ای است که ما به عنوان یک موسسه در اسما بر آن ایستاده ایم. این ارزش اصلی در دانشگاه است که شامل صداقت، منصف بودن و قابل اعتماد بودن، مسئولیت پذیری و احترام به خود و دیگران است. 
به عنوان دانشجوی اسما، شما موافقت می کنید که از این ارزش ها و اصول به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی ما حمایت کنید. 
ما در اسما به رویکرد آموزشی و ترمیمی برای مدیریت تخلفات تحصیلی اعتقاد داریم، بنابراین متعهد هستیم که نوع حمایت مناسبی را برای شما ارائه کنیم تا در تحصیلات خود به خوبی پیش بروید و از یک تجربه مثبت و جامع به عنوان دانشجو در اسما لذت ببرید. 
برای کمک به شما، ما مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و منابع داریم که به شما در درک درستی تحصیلی، چرایی اهمیت آن، اقداماتی که ممکن است به عنوان سوءرفتار تحصیلی تعبیر شود و رویه‌های مربوط به چنین موارد ادعایی کمک می‌کند. 
به یاد داشته باشید، به عنوان یک دانشجو در اسما، برنامه های تحصیلی ما به شما کمک می کند تا ویژگی های فارغ التحصیل را به دست آورید و ارتقا دهید، به ویژه "مسئولیت پذیر بودن" به طوری که "درک کنید که چگونه تصمیمات می تواند بر دیگران تاثیر بگذارد و انتخاب های آگاهانه اخلاقی داشته باشید. به عنوان بخشی از جوامع محلی، ملی، جهانی و حرفه ای با صداقت عمل کنید. درک اهمیت چنین ویژگی هایی به شما کمک می کند تا انتظارات مربوط به دانش آموزی را درک کنید. ما اینجا هستیم تا حمایتی را که برای موفقیت در مطالعات خود، به‌ویژه ارزیابی‌هایتان، نیاز دارید و در نهایت آن انتظارات را برآورده کنید، به شما ارائه دهیم. 
صداقت تحصیلی به کلاس های مدرک شما ختم نمی شود. اینها مهارت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که مدت‌ها پس از فارغ‌التحصیلی در قالب اخلاق حرفه‌ای و عمل به شما در محیط‌های کاری کمک می‌کنند
 ​​​​​​​

افتتاحیه حکمرانی علم و فناوری و محیط زیست کد3
 به گزارش روابط عمومی اسما، جناب اقای دکتر محمدی راهبر علمی اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسما در این آیین با تشکر و قدردانی از تمامی نهادهای ذیربط اظهار داشت: در راستای تفاهم‌نامه دو جانبه بین مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و اندیشکده سیاست‌پژوهی منابع انسانی اسماء، با موضوع برگزاری دوره‌های حکمرانی، اندیشده اسما اقدام به برگزاری دوره­های حکمرانی کرده است. بر اساس این گزارش تبیین گفتمان و آموزش حکمرانی برای مدیران ارشد و میانی کشور، تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و ارتقاء دانش، منش، نگرش و کنش حکمرانان فعلی کشور در حوزه محیط زیست و علم و فناوری از طریق حمایت و مشارکت در برگزاری دوره­های‌ حکمرانی، همچنین کمک به انتخاب شایسته حکمرانان و مدیران میانی از طریق مشارکت در"تشکیل بانک اطلاعات حکمرانان و مدیران کلیدی کشور" مورد تاکید قرار گرفته است.
همچنین جناب اقای دکتر محمدی خاطر نشان کردند که داشتن ساختار و نهاد خوب از الزامات حکمرانی است، و همه صاحبنظران متفق‌القول معتقدند در یک نظام حکمرانی، اگر نیروی انسانی کارآمد، توانمند و متخصص وجود نداشته باشد قطعا آن نظام، نظام کارآمدی نخواهد شد.
ایشان با بیان این مطلب که تربیت نیروی انسانی مستلزم دقت و برنامه ریزی و کار جهادی است؛ اندیشکده اسما را بازوی اجرایی قوی در این راستا معرفی کرد.
یحیی حاجبی در پایان با قدردانی از همراهی و هم افزایی دانشگاه تهران و نهادهای مرتبط در برپایی دوره حکمرانی محیط زیست و علم و فناوری، گفت: امروز نیازمند تربیت افراد دارای تخصص با درجه استاندارد مدیریتی در تراز انقلاب اسلامی ‌هستیم که اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسما در این راستا گامی بلند برداشته است.
ایشان برگزاری سومین دوره حکمرانی محیط زیست و علم و فنا.وری در دانشگاه تهران را نقطه عطفی در راستای تحقق اهداف کلان اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسما برشمردند و افزودند امید است با برگزاری این دوره و تربیت نیروی متخصص و کارآمد تحولی شگرف در آینده حوزه محیط زیست و علم و فناوری رقم بخورد.​​​​​​​

وبینار نقش آموزش در حکمرانی برای آشنایی علاقه مندان به حوزه حکمرانی در تاریخ 19 اردیبهشت ماه 1403 برگزار شد و در آن مخاطبانی با هدف شنیدن تجربیات فعالان حوزه حکمرانی، شرکت کردند.
پس از شروع وبینار، سرکار خانم مرضیه سلطانی، معاون آموزشی اندیشکده مقدمه‌ای از فعالیت اندیشکده اسما و ویژگی های دوره های برگزار شده بیان کردند.
اولین مهمان، جناب آقای دکتر محمد عسگریان مدیرگروه حکمرانی علم و فناوری و مدیر امور پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت خود را شروع کردند و احساس نیاز به مطالعه و پژوهش در حوزه حکمرانی را مطرح و پس از بیان تعاریف گوناگون حکمرانی و ویژگی­های حکمرانی مطلوب، به اهمیت نقش آموزش در حکمرانی و  تبیین ماهیت حکمرانی بارویکرد علم و فناوری پرداختند. ایشان لزوم ورود به حوزه علم و فناوری را شناخت بازیگران این حوزه و آشنایی با مسائل و چالش­ها و نیز بهره گیری از ابزار درست حل مسئله معرفی کردند. در ادامه افزودند که به علت نگاه خطی و سلسه مراتبی که در فضای کشور وجود دارد و نیز عدم انسجام و یکپارچگی در سیاست گذاری­ها به ویژه در حوزه علم و فناوری؛ تمرکز بر حکمرانی می­تواند مفید واقع شود. همچنین در سال­های اخیر تلاش­های فراوانی صورت گرفت تا ساختار حکمرانی نظام علم و فناوری ایران تغییراتی را در جهت بهبود تجربه کند. از این تلاش­ها می­توان به تاسیس وزارت علوم وتحقیقات و فناوری و تاسیس شورای عتف اشاره کرد. مطالعات مختلفی در نهادهای مرتبط همچون شورای انقلالب فرهنگی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور صورت گرفته تا به آسیب شناسی وضعیت موجود بپردازند و براساس اصول علمی و تجارب بین المللی به تقسیم کار ملی در سیاستگذاری نواوری بپردازند.
مهمان دوم، جناب آقای دکتر احمد مرتضایی مدیرگروه حکمرانی انرژی و رییس کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، حکمرانی را فرایند دستوردهی برای بهتر زیستن گروهی تعریف کردند. ایشان در ادامه در ضرورت برگزاری دوره های حکمرانی افزودند طرح های پژوهشی شاخص و اثربخشی در پایان دوره­های حکمرانی انرژی انجام شده است که می­توان آن را به فال نیک گرفت.
ایشان همچنین در ادامه افزودند در ساختار فعلی بخش انرژی ایران یک نهاد مشخص، سیاست گذاری بخش انرژی را انجام نمی دهد و حتی در زیر بخش ها هم وظایف سیاستگذاری و عملیاتی به صورت تفکیک نشده بین وزرات خانه­ها صورت می­گیرد و تا کنون راه های بسیاری چون تشکیل شورای عالی انرژی به عنوان یک راهکار برای اصلاح ساختار انرژی ارایه شده است. 
در پایان گفتگوهای صورت گرفته میان مهمانان وبینار و دبیر نشست، حکمرانی امری آموختنی و هم­پیوند با حوزه تربیت و آموزش شناخته شد. آقای دکتر مرتضایی تنها موفقیت اندیشکده اسما در برگزاری دوره­های حکمرانی را بهره گیری از اساتید مجرب و حرفه­ای و برقراری ارتباط صحیح بین جامعه دانشگاهی و مسئولین اجرایی کشور دانسته و افزودند کارگاه­ها و پنل هایی که در حوزه انرژی برای دانشپذیران برگزار شد کمک شایانی به فهم عمیق مسائل و چالش های حوزه انرژی کرد و مسیر آینده را برای رسیدن به حکمرانی متعالی هموار نمود. ​​​​​​​

اولین جلسه دفاع از پروژه سیاستی دوره های آزاد حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد.
احمد فلاحی دانشپذیر دوره آزاد حکمرانی انرژی در روز پنج شنبه 7 مهر ماه ساعت 8:00 صبح از پروژه سیاستی با موضوع "تجدید ساختار صنعت هسته ای کشور در راستای دستیابی به اهداف عالی نظام با تکیه بر توان داخلی و استفاده از تجارب کشورها ی خارجی" دفاع کرد. به دلیل اهمیت موضوع که در حوزه هسته ای بود زمان مورد نظر برای ارائه ایشان به همراه پرسش و پاسخ به مدت 40 دقیقه در نظر گرفته شد. بعد از پایان ارائه، اساتید حاضر در جلسه به طرح سوالات خود پرداختند. در ابتدا، آقای دکتر عظیم زاده که به عنوان استاد مشاور حضور داشتند، به کمبود منابع اطلاعاتی جهت جمع آوری داده های مورد نیاز اشاره کرده و خاطر نشان کردند که این پژوهش می تواند زمینه ساز سایر پروژه ها در آینده گردد.
همچنین آقای دکتر مرتضایی مدیر گروه و استاد راهنمای پروژه، به اهمیت ادبیات اشاره کردند و بیان داشتند که باید به سمت کارهای بیشتر در این حوزه و ساختار صنعت هسته ای کشور حرکت کرد. این پژوهش یک مسیر و باب برای فتح قله های بعدی است. هر چند جمع آوری اطلاعات در این صنعت بسیار سخت است.
در ادامه آقای دکتر محمدی که به عنوان نماینده اندیشکده اسما و از داوران این پروژه حضور داشتند، به حوزه سیاست گذاری و تنظیم گری در صنعت هسته ای کشور اشاره داشتند. ایشان فرمودند که باید در بحث سیاست گذاری به محدودیت ها و تحریم ها نیز توجه داشت. باید در تصمیم گیری ها متغیرهای محیطی را نیز در نظر گرفت.  در پایان اساتید جهت اعلام نظر و تعیین نمره دفاع لحظاتی گفتگو کردند  و نمره نهایی اعلام شد.​​​​​​​

اندیشکده اسما به منظور توسعه دوره­های آموزش حکمرانی به یک همکار با انگیزه و فعال که تجربه فروش سازمانی دوره­های آموزشی را داشته باشد نیازمند است.
چه کاری انجام می دهید؟
شما می بایست با مشتریان سازمانی بالقوه مدرسه حکمرانی ارتباط برقرار نموده، به مثابه یک مشاور در کنار ­آن­ها قرار گیرید. برای اینکه به این هدف دست پیدا کنید بایستی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • تهیه لیست مشتریان بالقوه با توجه به بازار هدف معرفی شده
  • بررسی و ارزیابی مشتریان بالقوه تعیین شده
  • مذاکره با مشتریان بالقوه به صورت حضوری یا غیرحضوری و ترغیب آن­ها برای ثبت­نام دوره­های آموزشی سازمانی
  • مذاکره با مشتریان از دست رفته به منظور تشخیص و تحلیل دلیل عدم دریافت خدمت؛
  • پیگیری به منظور امضای قرارداد و ارائه خدمات

اگر تجربه فروش سازمانی را داشته باشید اما این تجربه در حوزه دوره های آموزشی نباشد:
یکی از موارد که مورد تاکید ماست این است که همکار آینده ما  تجربه فروش سازمانی را داشته باشه، در واقع آنچه که  برای ما بسیار حائز اهمیت است ، داشتن تجربه فروش خدمت سازمانی است بنابراین اگر شما در رزومه خود تجربه فروش خدمات مثل مشاوره و مواردی از این دست دارید، یکی از کاندیداهای بالقوه ما محسوب می­شوید چرا که در اسما برای تسلط شما بر کسب و کار آموزش و سپس فهم چگونگی  اجرای آن­ها،  توسط مدیران آموزش داده می­شوید و با استفاده از این برنامه آموزشی به سرعت بر موضوع مسلط خواهید شد. اگر شما تجربه بازاریابی و فروش سازمانی خدمات آموزشی و مدیریتی رو دارید باید به شما تبریک بگوییم چرا که درست به هدف زدید.
الزامات / مهارت‌ها

  • توانایی مارکتینگ و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی
  • توانایی تجزیه و تحلیل گزارشات روزانه و بررسی عملکرد ، تجزیه و تحلیل انحراف از فروش
  • آشنایی با اصول و قوانین ثبت و رتبه بندی شرکت­ها
  • توانایی رهبری و ایجاد پلن­های فروش برای کارشناسان
  • دارای مهارت ارتباطی بالا و مسلط به اصول و فنون مذاکره در راستای نیل به اهداف معین شده
  • تدوین برنامه بازاریابی (Marketing plan)
  • تدوین بودجه بازاریابی و فروش و کنترل آن در با­زه­های زمانی مختلف
  • تدوین و اجرای تاکتیک­های بازاریابی
  • تدوین استراتژی­های تبلیغات و نظارت بر اجرای صحیح آن
  • تحلیل دیتا و تصمیم سازی
  • طراحی و توسعه محصولات جدید
  • بهبود تجربه مشتری

مزایای شغلی:

  • بیمه تامین اجتماعی
  • بیمه تکمیلی
  • رفاهیات
  • ساعات کاری منعطف​​​​​​​

بازدید از سازمان اداری و استخدامی کشور و برگزاری کارگاه  ابزارهای عملکرد دستگاه های اجرایی به مثابه ابزارهای حکمرانی
مدرس: آقای دکتر خسروآبادی
تاریخ: 1402/05/26
مدت زمان: 4 ساعت
تعداد دانشپذیران: 16 نفر

بازدید از ستاد نانو و برگزاری کارگاه آشنایی با فعالیت‌ها و دستاوردهای ستاد توسعه نانو
مدرس: آقای دکتر صاحب نژاد
تاریخ: 1402/07/05
مدت زمان: 5 ساعت
تعداد دانشپذیران: 11 نفر​​​​​​​

بازدید از صندوق نوآوری و شکوفایی و برگزاری کارگاه تامین مالی فناوری و نوآوری
مدرس: خانم دکتر شاوردی
تاریخ: 1402/04/04
مدت زمان: 8 ساعت
تعداد دانشپذیران: 12 نفر

دکتر احمد مرتضایی مدیر گروه حکمرانی انرژی دکتری مهندسی شیمی خود را در سال ۱۴۰۰ از دانشگاه علم و صنعت ایران اخذ کرد. وی از سال ۱۴۰۱ به عنوان رییس کمیته انرژی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به فعالیت است. همچنین فعالیت در ستاد راهبری تحول دولت، پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست حمهوری و دانشگاه علم و صنعت ایران در سوابق کاری ایشان ثبت شده است. 
طرح بازنگری سیاست های کلی، ارزیابی سیاست های کلی مرتبط با انرژی و سند تحول دولت در بخش انرژی از فعالیت هایی هستند که ایشان در تدوین، تصویب یا نهایی سازی آنها نقش موثری داشته است. او با استفاده از دانش و تجربه خود، دانشپذیران را در انجام پروژه های سیاستی راهنمایی می نماید. همچنین در تولید محتوا و سرفصل حکمرانی انرژی نیز مشارکت داشته است و سعی در ایجاد دوره ای پویا برای یادگیری همه جانبه و افزایش تجربه دانشپذیران دارد. او بر مشارکت دانشپذیران در کارگاه‌ها و پنل های تخصصی نظارت می‌کند و همچنین از استفاده از  یادگیری ترکیبی و مشارکت در پروژه‌های سیاستی بین رشته‌ای حمایت می‌کند.
دکتر احمد مرتضایی از شهریور ماه 1401 به عنوان مدیر گروه حکمرانی انرژی دوره های آزاد حکمرانی منصوب شده است.​​​​​​​

دکتر محمد عسکریان مدیر گروه حکمرانی علم و فناوری، دکترای مهندسی شیمی خود را در سال 1395 از دانشگاه تهران اخذ کرد. وی که از سال 1389 به عنوان کارشناس در مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و سپس در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مشغول به فعالیت بود، پس از اخذ مدرک دکتری خود با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در حوزه سیاستگذاری علم و فناوری کسب کرده بود به فعالیت خود در این حوزه ادامه داد. نتیجه بیش از یک دهه فعالیت علمی تخصصی ایشان در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبات گوناگونی در حوزه آموزش عالی، توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان است. سیاست‌های حمایت از مالکیت صنعتی (1392)، آیین‌نامه کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار (1392)، سیاستهای اجرایی تنظیم ظرفیت مؤسسات آموزش عالی (1393)، سیاست‌ها و ضوابط اشتغال دانش‌آموختگان (1398)، سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (1400)، مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی عمومی (1400)، سیاست­ها و ضوابط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته­های پزشکی، دندان­پزشکی و داروسازی خارج از کشور به دانشگاه­های داخل (1401)، اساسنامه بنیاد ملی علم ایران (1402)، مصوبه تأسیس سازمان توسعه همکاری ‌های علمی و فناورانه بین­المللی (1402)، اساسنامه جایزه زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی (1402) و ... از جمله مصوبات ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ایشان در تدوین، نهایی‌سازی و یا تصویب آنها نقش مؤثری داشته است. وی همچنین به عنوان مشاور و منتور با برخی اندیشکده‌های فعال در حوزه حکمرانی همکاری دارد.
دکتر عسکریان از خردادماه 1402 مدیرگروه حکمرانی علم و فناوری می‌باشد.​​​​​​​